Network Menu

SWEA Internationals årsmöte 2020

1280px-HUN-2015-Budapest-Hungarian_Parliament_(Budapest)_2015-02

Hungarian Parliament Building, Budapest, Hungary, 2015 by Andrew Shiva [CC BY-SA 4.0 via Wikipedia]

SWEA Internationals årsmöte 2020 kommer att äga rum i Budapest den 25 april kl 10.00-11.30 ca. Mötet avslutas med gemensam lunch.

Plats:

Novotel Budapest Danube
Bem rakpart 33-34. 1027 Budapest, Ungern

Anmälningar

Samtliga SWEA-medlemmar är välkomna att delta. Du anmäler dig till office(Replace this parenthesis with the @ sign)swea.org senast den 20 mars. Ange ditt namn, din avdelning och de programpunkter du önskar delta i, t ex:

Anmälan till IÅM i Budapest
Anna Andersson. SWEA Stockholm, 1, 2, 3

Du får sedan en bekräftelse från SWEA International.

Begränsat antal platser.

Program, lördagen den 25 april

(1) SWEA Internationals årsmöte

• kl 10.00-11.30 ca. på Novotel Budapest Danube
  • Deltagande i årsmötet är utan kostnad men anmälan måste göras i förväg.

(2) Årsmöteslunch med SWEA International och SWEA Budapest

• kl 12.00-13.00 ca. på Novotel Budapest Danube
  • Buffé med alkoholfri dryck och kaffe.
  • Självkostnadspris 15 EUR per person / 5075 HUF per person (betalas kontant på plats).

(3) Guidad stadsvandring i Budapest

• kl 13:30-16:30 ca.
  • Upplev Budapest till fots- på denna guidade stadsvandring besöker vi slottsområdet, får lära oss om Budapests historia, vi besöker Budas historiska stadsdel med Mattiaskyrkan och Fiskebastionen och får njuta av fantastiska vyer över staden!
  • Pris: 20 EUR/6800 HUF per person (betalas kontant på plats).
    Biljetter och inträden inkluderat i priset. Kaffe/fika ingår ej. Tänk på att ta bekväma skor.

• Vi startar vid Novotel Budapest Danube. Därifrån spårvagn till Szarvas tér. EU-medlemmar över 65 år behöver ingen biljett, övriga får biljett på plats.
    • Från Szarvas tér promenerar vi. Först tittar vi på den magnifika trappuppgången som vetter mot Donau och får lyssna kring om Slottets historia och ”praktiska” läge. Vi går sakta uppåt och under tiden passerar vi medeltiden, stadsmuren, drottningarnas tärdgård osv. Väl uppe har vi en vacker utsikt över floden och får höra mer om Budapest, slottet, Donau och broarna.
    • Vi fortsätter promenaden förbi slottet, bergsbanan ocn ett par skulpturer, för att komma till Budas historiska stadsdel med Matthiaskyrkan och Fiskerbastionen.
    • Szamos är ett välkänt café från 1935, kända för sina goda bakverk, där vi kommer ta en paus för kaffe och fika för de som önskar.
    • Beroende på tid och intresse fortsätter vi promenaden bland husen och förbi Klippsjukhuset för att avsluta stadsvandringen tillbaka vid hotellet.

(4) Middag med SWEA Budapest

• Vi samlas på hotell Novotel Danube kl 18.00 för gemensam promenad till Trofea Grill, Margit krt. 2, 1027 Budapest.
    Restaurangen ligger ca 700 meter från vårt hotell, ca 10 min promenad.
  • Kvällens middag består av buffé med både kalla och varma rätter, du väljer ditt eget kött/fisk som grillas på plats. Efterrätt samt dryck ingår (mousserande/vin/kaffe/öl/vatten).
  • Självkostnadspris: 8000 HUF/EUR 26 per person (betalas direkt till restaurangen kontant eller med kort)

Varmt välkomna!